Smoothie bowl – den gule

Tillidsbrud og bestikkelse i skøn smoothie-forening

Efter at have været lidt skeptisk overfor konceptet “bowls” er min skepsis nu vendt til stor kærlighed. Jeg vågner næsten hver morgen og har lyst til at lave en ny, prøve nye smage og toppe med nyt topping. Det er ikke alt, som er blevet lige godt, kan jeg roligt afsløre og min store pige, er ikke altid imponeret over, sin mors smoothie-talenter. Hendes lille ansigt krøllede helt sammen og hun skulede bebrejdende over på mig, da jeg serverede hende en version, med grønkål og spinat -well, det skulle prøves. Hun lignede en, hvis tillid for altid var blevet brudt og hun har nu konkluderet, at hun HADER grøn smoothie. Jeg måtte gøre noget, for at vinde hendes tillid tilbage og derfor lavede jeg i dag, den gule smoothie, med bla. ananas, mango og havtorn. Hun var ikke lige sådan til at overtale, så jeg lovede hende en slikkepind, hvis hun smagte på den (man har vel taget en socialpædagogisk) Hun ELSKEDE den og spiste også lillesøsters, som havde travlt med at lege. Du får her min super lækre og tillidsvindende smoothie bowl – den gule.

opskriften

Det skal du bruge til 1 per:

1 dl skyr vanilje
150 g frosne blandede gule bær og frugter fx:
Mango, banan, papaya, havtorn og ananas
Minimælk efter behov
Valgfri topping fx:
Blandet mysli
Skåret banan, blomme eller æble
Mandler og andre nødder
Friske bær

Sådan gør du:

Start med at gøre toppingen klar. Skær frugt ud, find mysli frem mm. Så undgår du, at din smoothie står og smelter, mens du ordner topping.

De frosne bær, skyr og en god sjat mælk, kommes i en blender og køres godt rundt. Juster konsistensen med lidt mælk, til den er tyk og cremet.

Kom smoothien i en skål og pynt med topping.

Spis med det samme.

Læs mere om pædagoguddannelsen: https://www.ucn.dk/uddannelser/p%C3%A6dagog

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.