Easy spidskål

shit -det er sundt!

Det behøver ikke at være så svært og du har sikkert set div. kokke i Go’ morgen -middag og aften Danmark, flække spidskål og stege dem på panden. Det er der en rigtig fin grund til, for det smager dejligt og så er det super duper sundt. I min version, smider jeg dog lidt parmaskinke omkring, da det giver god smag. Derudover kommer de i ovnen, for så passer de sig selv og så kan mor her, slappe af imens. Men altså, det kræver heller ikke meget at have dem på panden. Der ville jeg så tilsætte lidt honning, så de blev dejligt karamelliserede.

Vidste du, at spidskål indeholder 3 gange så meget C-vitamin som kartoffel, 3 gange så meget kalcium som spirer og 3 gange så meget K-vitamin som ærte? Næhhh.. det gjorde jeg heller ikke før, at jeg googlede det.

Opskriften

Det skal du bruge til 4 per:

1 spidskål
4 skriver parmaskinke
Salt, peber
4 spsk. olie

Sådan gør du:

Kålen skylles, dryppes af og deles i kvarte. Skinken vikles om.
Krydder med salt og peber.
Olien fordeles henover.
Kålen bages 25 min. til den er blød udenpå og har bid indeni.

Ide til andet tilbehør? http://madsager.dk/kartoffelsalat-20/

Vil du vide mere om spidskål?https://www.aarstiderne.com/opskrifter/leksikon/spidskaal

Her tænker du på “Easy spidskål”

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.